2025 yılında gerçekleştirilen Liseye Geçiş Sınavı (LGS), birçok öğrencinin hayatında belirleyici bir rol oynamaya devam ediyor. Eğitim yılında yaşanan gelişmeler ve müfredat değişiklikleri göz önüne alındığında, bu sene yapılan LGS sınavı ne kadar zorlayıcıydı? Öğrencilerin Türkçe, İnkılap, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri konusundaki tepkileri merak ediliyor. İşte, 2025 LGS sınavı sonrası gelen yorumlar ve değerlendirmeler.
Türkçe bölümünde, katılımcı öğrencilerin oldukça zorlandığı yönünde yorumlar öne çıktı. Özellikle, paragraf sorularının yoğunluğunun ve sözcük dağarcığına dayalı soruların öğrenciler üzerinde beklentinin üzerinde bir baskı oluşturduğu ifade ediliyor. Birçok öğrenci, bazı soruların anlamını kavramakta güçlük çektiğini, böylece zaman yönetiminde sorunlar yaşadığını aktardı.
Din Kültürü dersinde ise soruların genel olarak öğrenciler tarafından net bir şekilde anlaşıldığı belirtiliyor. Ancak, birkaç sorunun beklentilerin dışında daha derin bilgiler gerektirdiği bakış açısıyla, özellikle bilgi notlarının yeterince vurgulanmadığı ve bu noktada sorun yaşandığı yönünde eleştiriler geldi. Öğrencilerin bu konuda, ders müfredatında olmayan fakat sorularda karşımıza çıkan kavramlar nedeniyle hazırlıklarının eksik olduğunu ifade ettiği dikkat çekici bir noktaydı.
Matematik alanında değerlendirildiğinde, öğrencilere sunulan soruların karmaşık olduğu ve bazı soruların zaman alıcı nitelikte olduğu bildirildi. Zamanında tamamlayamayan öğrencilerin yanı sıra, bazı soruların gözlemlenen kalıp dışında sorulması, bu durumdan olumsuz etkilenen bir diğer kesimdi. Ancak, uygulanan yeni müfredat çerçevesinde bazı öğrenciler, bekledikleri zorluk seviyesinin altında kalmış olmaktan memnuniyetlerini dile getirdiler.
Fen Bilimleri soruları, genel olarak yine karışıktı ancak öğrenciler bilimsel kavramların yeterince verildiği düşüncesindeydiler. Yeni müfredatla birlikte gelen açık uçlu soruların dağılımı ve kapsamıyla, bazı öğrenciler bu durumu mesleki seçimlerinde etkili olabilecek bir deneyim olarak değerlendirdi. Son olarak, Yabancı Dil bölümünde ise, öğrenciler genel olarak soruları okuma-anlama yetenekleri sayesinde geçtiğimiz yıllara oranla daha avantajlı hissettiler. Ancak yine de bazı öğretilerin dikkat çekmediğine dair yorumlar da yapılmakta. Sınav sonrasında yapılan değerlendirmelerle, özellikle anlama becerilerinin gözlemlenen zorluk derecesinin bazı öğrenciler için düşmeye başladığı; ama bu durumun genel bir eğilim olarak görülemediği belirtilmiştir.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı, birçok öğrenci ve aile için hem zorlu hem de öğretici bir deneyim sundu. Öğrencilerin sınavdan sonra verdiği tepkiler, sınavın içeriği, zorluğu ve hazırlık süreci hakkında önemli ipuçları sunuyor. Eğitimciler ve aileler, bu verileri göz önünde bulundurarak, gelecekteki hazırlık süreçlerini daha iyi planlama imkanına sahip olabilirler. Bu yılın sonuçlarıyla bir sonraki sınav dönemi için önemli dersler ve değişim fırsatları ortaya çıkacak gibi görünüyor. Öğrencilerden gelen bu tür geri dönüşler, eğitim sisteminin gelişimine de katkı sağlayacaktır.